Tuesday, July 14, 2009

MENGHITUNG HARI....

Setiap kali bangun dari tidur, pasti kita akan melihat jam yg berdetik.. Pukul berapa sekarang nih?? Malam lagi or pagi dah?? Yg penting sekali mesti dimulakan dengan hari.. Kot-kotlah mana tahu kembali ke zaman silam.. Ntah-ntah ke alam barzakh?? Wallahualam...

Maut itu datang dalam keadaan yg berbeza-beza.. Tiada sesiapa pun yg tahu bila ajalnya datang.. Nabi junjungan kita Muhammad SAW, baginda sendiri tidak tahu bila waktu kewafatannya tiba.. Malahan sahabat-sahabat, mereka tidak menghiraukan bilakah ajal mereka.. Bahkan, mereka berlumba-lumba mengejar syahid yg menanti.. Kerana, imam mereka sudah seteguh bukit bukau,yg menjadi paku dipaksi bumi, untuk menjaga kestabilan bumi.. Dan juga seakan akar tunjang di tanah.. Mereka sudah bersedia untuk menghadapi segala rintangan untuk menjejakkan tatap kaki mereka ke syurga..
Namun, mereka juga tidak tahu bilakah tarikh ajal mereka... Apatah lagi kita??



Setiap kaliku melihat kalender yg dilekatkan bersebelahan tv di rumahku, akan ku hitung bilang hari-hari yg akan mendatang.. Tidak pasti apakah yg menyebabkan diri ku jadi sebegini.. Sebelum ini ku cuma menatap kalender, sewaktuku berada di luar negara.. Kerana rinduku untuk pulang, hinggakan sanggup mengira berapa bulan, minggu dan hari untuk bertemu tarikh kepulanganku.. malahan jam dan saatnya juga jadi hitungan... mungkin itula diantara sebab kalender diciptakan.. Senang juga untuk mereka-mereka yg malas dalam ilmu matematik ni.. Boleh jadi rajin gitu.. =)

Namun, ku masih belum menemui jawapannya.. Apakah yg ada di sebalik keresahan tatkala ku menatap kalender yg tidak seberapa ini.. Apakah kerana result peperiksaan sem akhirku? ataupun kerana tarikh konvo ku?? or kerana keberangkatanku ke indonesia tak lama lagi??

walhal, dengan kerana konvoku pada tanggal 14 ogos ini, ku masih seia menghitung bilangan harinya.. Tetapi, mengapa tidak menghitung tarikh keluar resultnya?? bukankah result itu lebih penting dari dari konvo?? Yg menentuku samada dapat ku memakai jubah konvo yg akan disediakan nanti??

jawapannya... malas nak pikir dah.. kita lihat dan tunggu nanti..hehehe....
wallahuallam.....

p/s:
-muslimin kudqi tolong cek result ana nanti...jangan lupa send gambar no...=)
-semoga yg bersama-sama tahun dengan ana dapat menerima anugurah yg selayaknya...
Yg penting kita konvo bersama insyallah... aminnnnnnnnn......

4 comments:

Anonymous said...

konvo 14 ogos? congrats2 :) ...

ramadhan subky latif said...

yup...tq.. hehehe... bukan selalu dapat konvo ni... nk bagi ape nih???hahaha

Anonymous said...

nak bagi apa? hmm kamu nak apa? choki choki dua posen aja boleh? haha

ramadhan subky latif said...

xkisahla pape pun..asalkan ikhlas..kihkih