Saturday, September 5, 2009

SALAM PERANTAUAN

assalamualaikum wrt...

buat teman2 yg mengikuti blog ini sekalian... disini sy ingin mengambil sedikit kesempatan, untuk mengucapkan jutaan terima kasih diatas sokongan kalian untuk saya menruskan blog ini.. dan terima kasih juga untuk mereka yg sudi ziarah blog ini.. semoga Allah taala sentiasa memberkati diri kalian dan melimpahkan rahmat dan inayahNYA keatas kalian.. terutamanya di bulan yg berkah ini.. amin

disamping itu, saya juga ingin menyusun 10 jari ini, memohon kemaafan diatas segala kesilapan dan kekhilafan yg pernah saya lakukan, selama mana saya masih bernafas ditas bumi ini, samada didalam penulisan, percakapan atau perbuatan.. saya harap kalian semua dapat memaafkan saya..

dan saya juga ingin meminta maaf, kerana mungkin kali ini saya tidak dapat meng'update'kan blog ini selalu, kerana keadaan saya di sini belum kukuh dan tenang.. tetapi insyallah, sy akan cuba untuk menaip jika ada waktu yg sesuai..

saya harap kalian juga doakan keselamatan saya disini.. walaupun disini ada juga yg melakukan demonstrasi di kedutaan malaysia dan memboikot barangan malaysia kerana isu2 yg baru berlaku ini, alhamdulillah tidak ada perkara2 yg tidak diingini berlaku.. dan syukur juga kepada Allah taala, gempa bumi yg berlaku di tasik malaya baru2 ini, tidak menjejaskan kuliah walaupun gegarannya yg kuat itu dapat dirasa dengan ketara.. kita semua dielakkan dari segala bencana.. aminn...

disini sahaja yg dapat saya coretkan.. insyallah, saya akan menaip kembali pengalaman2 saya disini dari mula.. dengan perjalanan, cabaran dan dugaan yg menimpa..

sama2lah kita mengutip pahala2 yg menanti kita di malam nuzul alquran akan datang ini..dan kita mempergunakan masa yg ada dibulan yg mulia ini sebaik mungkin dengan memenuhinya dengan ibadah2 yg berlipat2 kali ganda ganjaranya..wallahualam

akhiran..wassalam....

( bersama mas ojek..hehe )

6 comments:

aINaa MoHD a'aSRi said...

udah sampai di indonesia ek. pe2pon gud luck

ramadhan subky latif said...

yup...^_^ tengkui2...hehe..doakan saye kt sini yer...

blueopalz said...

Salam..Hati2 ya di sana, kat Utusan dh kelua dah pasal berita2 yg kurg enak didengari.. Apapun, semoga selamat di sana dan dihindarkan dr bencana alam.

ramadhan subky latif said...

wassalam... insyallah..amiiinnn .tq doakan...kat sini mmg setiap hari demo kt kedutaan... mmg marah betul la ngan org mesia.. ngan gempa bumi lagi... doakan jela...
wallahualam...

blueopalz said...

perghh...polis x marah@halang ke org2 yg wat demo tuh?
huhu..punca demo, marak kat mesia,tp apa bende yg marah?isu monohara ke?

ramadhan subky latif said...

polis dapt kawal kejap jer..bkn sikit yg marah...lagi dpt sokngn penuh dr yg lain...
em, mcm2 la...org indonesia ni pentingkan budaya sendiri...mrk menjage adat2 tu supaya xde org copy..
tp ntahla..kes ni xkn selesai kalo cara diplomatik xbetul...
masalah kedue2 negara...