Tuesday, April 7, 2009

beraye dgn member2



tahun ni, tahun yang paling sakan sekali aku beraye… open house siang malam.. last open house yg paling lewat aku penah g, dekat2 dgn ulu yam .. bukan sengaja datang lewat.. ondaway nak ke sana banjir..tp xla teruk mane.. tp sampai la jugak.. rasenye sampai saner dalam kul 10 lebih gak kot..or 10.. hmm… xkisahla.. pastu malam tu jugak aku nak kene balik klang(institut aku belajar)… outing jela kejer aku.. baru je sampai kat open house tu, yg dipertuan agong call (my mom lerr).. die tnye aku kat mner.. cakap la baru sampai.. punye la die marah.. ye la kan.. nak kene balik klang lagi.. aku ni pun satu.. open house dri kul 2tgh hari sampai maghrib.. aku pulak dgn selambenye buat open house kat open house yg dah close house tu.. (wah3.. pening) =)

ni sume zhaf punye pasal la ni..(member aku sorg) hari yg same tu, kiteorg g lowyat..borong accesories untuk pc aku. patutnye balik dari lowyat, terus g open house tu.. tp die ajak aku g batang kali pulak.. pakse pulak tu.. sabo je la.. member punye pasal, g je la.. tp sebelum sampai tu, aku dah warning awal2.. 15min jer.. sampai je umh tu, sembang la macam bese.. tuan umah hidang pulak kuih2 raye… mase tgh makan tu, aku terbau durian lak.. ni yg wat aku riso ni.. bukan riso ape.. buah tu favourite member2 aku lak.. dah terpikir dalam otak.. nampak gaye over 15min la duk uamh ni.. hurmm…..

bile dah nak dekat 15min minit, aku bgitau tuan umah.. nak kuar g bank jap.. dah putus asa dgn mamat zhaf ni.. die dgn member aku lagi 2org(din n adim) tinggal kat umah tu jap.. dalam kete aku dah doa.. harap2 aku balik dari bank, terus g open house kat ulu yam tu…. sengaja la aku keluar lame2.. smpai kat umah tu balik, durian tu xabis2 lagi.. bukan 10 biji.. 1 biji je pun.. haru betul.. sabar2… last sekali,nk dekat sejam jugak kat umah tu…. hmm…..

biler aku balik ke umah dari ulu yam tu, member aku tanye, nak ckap ape kat yg dipertuan agong (member aku pun respect mak aku daaa) sebab ape lewat.. aku malas nk pikir panjang2.. cakap je la g beraye..mmg g beraye pun kan?? he3.. anyway sampai kat umah je, mak aku ckp “xde la nk beraye mlm2 pasni..” aku angguk.”ye tuanku..” pastu die kate ,”balik esok pagi jela..” aku angguk lagi.. “ye tuanku..” (aku ni mmg anak yg mendengar kate2 pun..tp kdg2 tu ade jgk la yg aku wat dosa..maklum la..)

dah abis conversation tu sume aku masuk bilik.. aku dpt msg dari zhaf.. die tanye aku,” ape cite??” aku reply, “nasib baik la aku xkene daulat..aku balik pagi esok..”) die reply balik, “wei, minggu depan g open house kat selayang lak..ok?”

aku terus tido.. wat dek jela… =)

No comments: